Cocorico

8 mins po fini, dji m’a dit qu’ trwès djins, c’èsteut d’djà one pitite binde èt qu’ ça valeut lès pwin.nes di cheûre sès puces por zèls. Douvint qu’ lès djins n’ont nin l’ dâr d'aprinde leû lingadje al djon.nèsse ? Asteûre, lès djins n’ont wêre fiyâte à zèls, fuche-t-i qu’i n’ si sintenut nin capâbes di sèmer l’ walon, tèlmètant qu’i l' causenut au père dès pôces, fuche-t-i qu’i crwèyenut qu' lès maîsses di scole ou lès parints d’s-èfants n’ sèront nin d’acôrd di fé moussî ç’ lingadje-là pa l’ grande pwate dèl sicole ! Mins mi, savoz, dji v’s-acèrtine qui, tot ça, c’èst totès crwèyances do vî timps ! Au pus sovint, au djoû d’audjoûrdu, li walon èst r’cî avou dès sorîres èt dès tchapurnéyes èt lès parints come lès maîsses, ont bin compris qu’ dins l’ câde do Pacte d’excellence, leûs-èfants sèrin.n´ co pus sûtîs qu’ lès-ôtes tot-zapurdant au pus rade, dès lingadjes di d’ ci ou d’ôte paut. Aprinde li walon, c’è-st-one saqwè d’ pus, volà tot, èt l’sèfants s’ front valu avou ç’ lingadje-là dins totes lès places qu’il îront. Assûré, vo di-dj’ ! Asteûre, vos vos d’mandoz ç’ qu’onz-a faît deûs djoûs au long ? Po c’mincî, dj’a présinté l’albom´ kamichibâye « Lès Grands-Aubes » èt l’ cayè pèdagojique qui va avou1. Dj’a dit qui m’ plan, c’èsteut d’ mostrer one vôye po qui l’ walon fuche, quausu d’on côp, choûté, causé/tchanté, lî èt scrît. Ci qui compte po scoler lès djon. nes, c’èst d’ rèlîre dès bokèts plaîjants èt assatchants, avou dès bons èt bias dèssins po-z-èspliquer lès noms/lès vêrbes, èt di n’ nin rovî d’ mostrer leû Présinter l' kamichibâye èt l' cayèt pèdagijique Marius Gigot èt JL Gérard rèspondenut aus quèsses Jean-Louis Gérard présinte li portraît d'on tchin.ne avou one mârionète

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